Langgan Percuma

Thursday, 31 August 2017

Resepi Cucur Udang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Haii. Harini adik nak kongsikan resepi cucur udang. Adik tau mesti ramai yang dah tahu nak buat kan. Tapi tak pa la noh. Adik post jugak. Hehe. Macam besa la. Sedapp. Hehe.. adik buat cucuq ni pun sebab mak adik request tapi bila adik dah siap goreng. Mak adik keluaq. Sebab hantaq jiran pi hospital. Lepas tu pulak mak balik lambat dekat 11 p.m jugak la. Tapi tak pa. Balik tu mak dan makan. Hehe. Dan sapa2 nak try boleh sangat sebab senang ja nak buat. Main campak2 ja. Hee. Oklah noh.. taaa

Resepi Cucur Udang


Bahan bahan

 2 tongkol jagung
Seikat kucai
5 biji cili melaka
Segenggam taugeh
1 s/k garam halus
1 s/b gula pasir
1/4 s/t soda bikarbonat
1/2 s/b serbuk kunyit
Segenggam udang kecil
3 cwn tepung gandum
2 1/4 cwn air

Cara cara

Masukkan semua bahan kecuali tepung dan air. Kacau sebati. Selepas itu, masukkan tepung dan air. Kacau hingga rata. Biarkan sebentar 10-15 minit. Panaskan kuali, ambil sedikit adunan dan goreng hingga kuning keemasan dengan api sederhana. Siapp..



Cara cara membuat





No comments:

Post a Comment

Tentang Penulis

author Hai. Nama saya Sahira lebih dikenali sebagai Adik. Jom cuba resepi paling sedap di Resepi Adik ini. Selamat mencuba!
Baca Lagi ?



Rakan Di Facebook

Rakan Di Google+