Langgan Percuma

Thursday, 7 September 2017

Resepi Aiskrim Churro Bowl

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Haii . Harini adik nak kongsikan resepi churro bowl.  Haaa. Penah makan tak? Sedappppppppp.. memang sedap. Hehe. Letak aiskrim dalam bowl tu lepas makan. Yummy . Resepi ni adik ambik dari youtube tasty. Rasa macam churros. Dan resepi ni juga boleh buat churros tau. Dan adik ingatkan siap2 tau. Disebabkan cuaca kat sini panas, jadi waktu nak goreng tu kena panaskan api dahulu sehingga betul2 panas. Lepas tu ambik churro dan terus goreng. Kalau tidak churro tu lembik. Jadi, bila dah lembik memang tak elok sangat2 dan pastikan churro betul2 keras tau sebelum digoreng. Hehe. Okla. Taaa



Resepi Aiskrim Churro Bowl

- 1/4 cwn butter / marjerin
- 2 s/b gula perang / gula pasir
- 1/2 garam
- 1 cwn air
- 1 cwn tepung gandum
- 1 s/t esen vanila
- 4 biji telur

Cara cara

Cairkan butter, garam dan gula sehingga mendidih. Masukkan tepung dan tutup api. Kacau sebati. Sejukkan sebentar. Masukkan telur satu persatu dan esen vanilla. Kacau rata. Kemudian,ambil loyang untuk cupcake. Paipkan adunan di permukaan bawah loyang. Letak dalam peti sejuk. Biarkan ia betul2 beku. Selepas itu, panaskan minyak sehingga betul2 panas dan goreng sehingga kuning keemasan. Salut dengan gula kastor dan scoopkan aiskrim. Boleh makann.. yummy..

NOTA

 Kena cepat2 tau. Sebab nanti lembik. Bila lembik kita goreng memang tak elok sebab dah lembik. Jadi kena buat cepat2. Ataupon selepas adunan tu dah beku, tanggalkan ia dan sementara tunggu minyak panas, letak dalam peti ais.




Cara cara membuat churro bowl


No comments:

Post a Comment

Tentang Penulis

author Hai. Nama saya Sahira lebih dikenali sebagai Adik. Jom cuba resepi paling sedap di Resepi Adik ini. Selamat mencuba!
Baca Lagi ?



Rakan Di Facebook

Rakan Di Google+