Langgan Percuma

Friday, 10 November 2017

Resepi Sambal Daging

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. haii.. harini adik nak kongsikan resepi sambal daging. Dah lewat tapi adik nak jugak update sebab banyak lagi resepi yang adik tak sempat dan malas nk update. Adik rajin upload kt youtube. Hehehe. Ok. Tak mau taip panjang2. Adik pun dah ngantuk. Nak tidoqq.. besok tuisyen. Btw. Resepi sambal daging ni sangatlah simple dan memang sedappp.. adik memang suka kalau makanan berdaging. Hehe. Jangan lupa cuba naihh. Dan sebelum tu. Nak habaq. Hiris daging tu nipis2 tau. Sebab nak bagi cepat empuk. Tapi janganlah nipis melayang . Satgi qhelai(hancur) semua. Hehe. Ok... taaa.. 



Resepi Sambal Daging

Bahan bahan

1 labu bwg besar
3 ulas bwg putih
1 btg serai (diketuk)
5 - 7 s/b cili kisar
Isi daging secukupnya
Air secukupnya
2 s/b sos cili
2 s/b sos tiram
Garam gula secukup rasa

Cara cara

Tumis bwg putih dan bwg besar hingga layu. Masukkan serai dan cili kisar. Biarkan cili masak dan masukkan daging dan air. Masak daging hingga empuk. Masukkan sos cili dan sos tiram. Perasakan garam dan gula secukup rasa. Kacau rata. Tutup api. Siappp

Cara cara nak buat sambal daging


No comments:

Post a Comment

Tentang Penulis

author Hai. Nama saya Sahira lebih dikenali sebagai Adik. Jom cuba resepi paling sedap di Resepi Adik ini. Selamat mencuba!
Baca Lagi ?



Rakan Di Facebook

Rakan Di Google+